Kognitif ve Davranış Terapileri Eğitim Programı (9 Ekim 2016 - İSTANBUL)


Kognitif ve Davranış Terapileri Derneği Başkanı ve Uluslararası Kognitif Terpiler Birliği bir sonraki dönem başkanı Prof. Dr. Mehmet Sungur tarafından 9 Ekim 2016 Pazar günü Istanbul da Avrupa Davranış ve Kognitif Terapileri Birliği (European Association for Behaviour and Cognitive Therapies - EABCT)’nin  eğitim standartlarına göre düzenlenen "Kognitif ve Davranış Terapileri (KDT)" kursunun ilk modülü başlatılacaktır. Her teorik eğitim günü sonunda ve her bir klinik tablo ayrı ayrı ele alınırken, konu ile ilgili olarak bir uygulama videosu gösterilmesi ve/veya “rol oynama” tekniği ile giden uygulamalı bir eğitim yürütülmektedir.

Ülkemizde  EABCT standartlarına göre eğitim veren ve EABCT tarafından akredite edilmiş ilk kurum Kognitif ve Davranış Terapileri Derneği (KDTD)dir. Eğitimin daha sonra devam edecek ikinci bölümünü de başarıyla tamamlayanlara hem derneğimiz hem de EABCT tarafından “KDT terapisti” olarak kabul edildiklerine dair bir belge verilecektir. EABCT eğitim standartları "terapist olmak" ve "terapist kalmak" için kısa süreli kursları yeterli bulmamaktadır. Bu nedenle eğitim programının ilk modülü ayda bir tam gün olmak üzere toplam 10 tam gün olarak planlanmıştır. 9 Ekim 2016 tarihinde başlayıp ayda bir gün (hafta sonu) olarak devam edecek bu eğitimlere katılımcı sayısı sınırlı tutulacaktır.

İlgilenen ruh sağlığı profesyonellerinin ekteki müracaaat formunu doldurup  en geç 10 Ağustos tarihine kadar m.sungursekreter@hotmail.com adresine göndermelerini ve gerekirse (0216)3637134'ü arayarak daha ileri bilgi almalarını rica ediyorum.

Kayıt kabulü başvuru sırası gözetilerek yapılacaktır.

Prof Dr Mehmet Sungur

Psychiatry Dept of Marmara University Hospital, Istanbul
President of the Turkish Association for Cognitive Behaviour Psychotherapy (TACBP)
Former President of European Association of Behaviour and Cognitive Psychotherapy (EABCT)
President Elect of the International Association for Cognitive Psychotherapy (IACP)
Diplomate, Founding Fellow Academy of Cognitive Therapy (ACT)
ACT Certified Supervisor, Trainer and Consultant
World Association of Sexology MESHC Member, World Sexual Health Day Country Coordinator
Executive Board Member of the European Federation of Sexology (EFS)

Eğitimin Adı: Kognitif ve Davranış Terapilerinin Temel İlkeleri, Depresyon ve Anksiyete Bozukluklarının (fobiler, OKB, panik bozukluk, TSSB ve yaygın anksiyete bozukluğu) Anlaşılması ve Tedavisinde Kognitif ve Davranışçı Terapi Eğitimi

Eğitimci: Prof. Dr. Mehmet Sungur

Eğitimin Amacı: Kognitif davranışçı terapiler konusunda eğitim almak isteyen ruh sağlığı profesyonellerinin günlük uygulamalarında sıklıkla karşılaştığı Anksiyete Bozuklukları ve/veya Depresyon tabloları na iyi-etik ve etkili biçimde müdahale etmelerini sağlamaya yönelik uygulamalı ve denetimli bütüncül bir programın sunmak olarak tanımlanabilir.

Süre: 10 tam gün

Tarihi ve Saati: İlk eğitim 9 Ekim 2016 Pazar günü saat 9:30’ da başlayacaktır. (Eğitimin diğer günleri ve saatleri katılımcılar ile birlikte kararlaştırılacaktır.

Kontenjan: Sınırlıdır.

Kayıt için ekteki formu doldurmanızı rica ediyor,daha ileri bilgi için 0216 3637134 numaralı telefonu aramanız rica olunur. Kursa katılacakların belirlenmesini takiben adaylara  bilgi verilecektir.

EĞİTİM BAŞVURU FORMU:

  • Adınız ve Soyadınız:
  • Mesleğiniz:
  • Mezun Olduğunuz Okul:
  • Varsa Uzmanlık (Yüksek lisans-Doktora) aldığınız Kurum :
  • Çalıştığınız Kurum veya yer:
  • Tel:
  • E-mail:
  • KDT Alanındaki Deneyim ve Eğitimleriniz(varsa):

Kurs Programı

1. Oturum

  • Kursun tanıtımı
  • Davranış Terapilerinin Temel İlkeleri, Tarihsel Gelişimi
  • Davranış terapileri (DT)
  • Tanımı ve tedavi uygulamalarına yansıması
  • Öğrenme kuramları
  • Alıştırma ilkesine dayalı tedaviler (E)
  • Alıştırma ilkesine dayalı teknikler ve bu tekniklerin farklı uygulama biçimleri
  • DT uygulamaları sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
  • Uygulama hataları
  • Tedavide hedef belirleme
  • DT’ye yöneltilen eleştiriler
  • DT’nin diğer tedavi yöntemlerinden ayrılan özellikleri ve tedavi uygulamalarındaki avantajları

2. Oturum

DAVRANIŞ TERAPİLERİ (DT)

  • DT’nin endikasyonları
  • Tedavide kullanımında zorluk çekilen alanlar
  • Tedaviden en çok yararlanması muhtemel durumlar
  • Başarılı tedavi için gerekli koşullar
  • Tedaviye hangi şartlar altında ısrar edilmemeli
  • Tedavide başarısızlık nedenleri
  • Tedavinin erken dönemlerinde iyi prognoz belirleyicileri
  • Tedavide genel prensipler
  • Tedavide spesifik prensipler
  • Davranış analizi
  • DT’de kullanılan teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

3. Oturum

KOGNİTİF TERAPİLER (KT)

  • Kognitif terapilere giriş.
  • Otomatik Düşünceler
  • Ara İnançlar
  • Şemalar, şema belirlemeye ve değiştirmeye (esnetmeye) yönelik teknik girişimler.
  • KDT’de Kavramlaştırma ve Formülasyon
  • Tedavi Planlama, Tedavi Rasyonelinin Aktarılması
  • Ödev Düzenleme İlkeleri
  • Bilişsel Davranışçı Teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

4. ve 5. Oturum

Depresyonun Kognitif Davranış Terapisi

  • Bir halk sağlığı sorunu olan Depresyonu tanımak ve anlamak
  • Depresyonun kognitif davranışçı kuramı
  • Depresyonda davranışçı teknikler
  • Depresyonda kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

6. Oturum

Panik Bozukluğu

  • Panik bozukluğu anlamak
  • Panik bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
  • Panik bozukluğunda davranışçı teknikler
  • Panik bozukluğunda kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

7. Oturum

Obsesif Kompulsif Bozukluk

  • Obsesif kompulsif  bozukluğu anlamak
  • Obsesif kompulsif  Bozukluğun kognitif davranışçı kuramı
  • Obsesif Kompulsif  Bozuklukta  davranışçı teknikler
  • Obsesif kompulsif  Bozuklukta kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

8. Oturum

Sosyal Fobi

  • Sosyal fobiyi anlamak
  • Sosyal fobinin kognitif davranışçı kuramı
  • Sosyal fobide davranışçı teknikler
  • Sosyal fobide kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

9. Oturum

Travma Sonrası Stres Bozukluğu

  • Travma Sonrası Stres Bozukluğu hakkında bilinenler ve bilinmeyenler
  • DSM 5 tartışması: Neler getiriyor, neler götürüyor?
  • Travma Sonrası Stres Bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
  • Travma Sonrası Stres Bozukluğunda davranışçı teknikler
  • Travma Sonrası Stres Bozukluğunda kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

10. Oturum

Yaygın Anksiyete Bozukluğu

  • Yaygın Anksiyete Bozukluğunu anlamak: Diğer anksiyete bozukluklarından farkı ne?
  • Yaygın Anksiyete Bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
  • Yaygın Anksiyete Bozukluğunda davranışçı teknikler
  • Yaygın Anksiyete Bozukluğunda bilişsel teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi